Sigrid Malmgren

Fika med PBAB Redovisning & Revision

Faktaruta

PBAB Redovisning & Revision AB

Bildades år: 1968

Antal anställda: 12 (omräknat till 8, heltid)

Ort: Sköndal, Stockholm

26 februari, 2018

Kommer kunderna att lämna in sin årsredovisning digitalt till Bolagsverket? Och hur kommunicerar man bäst med kunden? Det var några av de frågor som diskuterades vid fikabordet när Balans besökte PBAB Redovisning & Revision i Sköndal i Stockholm.

Snart öppnad Bolagsverkets digitala inlämningstjänst. Är ni redo?

Carina Hedrum: Vi är helt redo. Det kommer att underlätta både för oss och våra kunder och målsättningen är att alla kunder ska lämna in sin årsredovisning till Bolagsverket digitalt. Kunderna följer med oss på den digitala resan och vi presenterar lösningar allt eftersom. Vi har redan digitala signeringsverktyg och alla på byrån har fått prova på att signera avtal.

Hur kommunicerar ni mest effektivt med era kunder?

Emma Karlsson: Via Företagsplatsen får våra kunder löpande rapporter och underlag, som kan användas direkt till exempel vid bankkontakter. Vi använder oss också av sms-utskick, till exempel om en kund behöver komma in med material och vid mötesbokningar. Vi kör en del möten via Skype, det är ett bra alternativ för kunder som inte bor i Stockholm. Och så finns vi på Facebook, Instagram och LinkedIn, men där handlar det inte så mycket om kommunikation utan mer om information. Många kunder uppskattar verkligen det fysiska mötet, att se personen de kommunicerar med. Det är viktigt!

Hur får ni till balans i livet?

Susana Castro: Flextid och nära till jobbet minskar stressen. Vi jobbar i team och är varandras back up. Det underlättar om någon är sjuk eller behöver hjälp av annat skäl. Det handlar om att ge och ta. Det är också viktigt att se till att ha roligt på jobbet och att alla trivs med varandra.

Text: Charlotta Marténg & Pernilla Halling

Taggar: fika med

Text: Charlotta Marténg

charlotta.marteng@far.se
  • ”Tiden är mogen för en ny standard”

    17 maj, 2021 Harald Jagner om vad olika intressenter har att vinna på en standard för kommunal revision.

    Experten: 13 frågor och svar om revisorns granskning av stödåtgärder

    12 maj, 2021 Revisorns granskning av stödåtgärder inom ramen för ordinarie revision väcker frågor. Kristofer Block reder ut.

    Revisionsbranschen tappar i kundnöjdhet

    11 maj, 2021 Negativ trend vad gäller kundnöjdheten i revisions- och rådgivningsbranschen. Det visar nya siffror från SKI.

    ”Årsredovisningarna speglar att det är en annan finansiell värld vi lever i”

    5 maj, 2021 Lars Östman och Walter Schuster: Årsredovisningarna har både blivit tjockare och ändrat karaktär.

    Redovisningskonsult – så upptäcker du penningtvätt hos kunden

    4 maj, 2021 Så här kan du som redovisningskonsult tänka mer riskbenäget kring penningtvätt.

    Nya hållbarhetslagen är redan gammal – nu höjer EU ribban

    3 maj, 2021 Från och med 2023 måste alla större företag hållbarhetsrapportera enligt en gemensam standard.

     Upp