Foto: Getty Images

Den goda idén: Event knyter kunderna allt närmare

31 januari, 2020

Personliga möten och en bra relation med kunderna. För att nå dit har Revisionskonsulterna J Hägglund AB satsat på event – och det har visat sig vara en lyckad väg att gå.

Mörkret har sänkt sig utanför fönstret och klockan har passerat 17.30. Ett tiotal personer har samlats i Revisionskonsulterna J Hägglunds lokaler i centrala Halmstad. Temat för kvällen är ”Oväntat besök” och det handlar inte om vilket kaffe man ska bjuda på om man får oväntat besök, utan om företag och brottslighet. Och framför allt om hur man som företagare kan minimera risken att utsättas för brott eller hamna i en oönskad situation.

Bland kvällens föreläsare finns representanter från KRIS, Kriminellas revansch i samhället, Anders Waldenstedt från Mindgear, före detta Säpo-polis samt Krister Gäfvert och Andreas Lejon från Scutus, ett företag som arbetar med säkerhetsfrågor och personskydd.

Jörgen Hägglund, ägare av Revisionskonsulterna J Hägglund, är engagerad i frågorna:

– Fler och fler företag och företagare utsätts för brott och det är endast tillsammans som vi kan göra något åt det. Vi måste lära oss hur man bör hantera olika situationer som dyker upp och vad man kan göra för att förebygga dem. Kunskapen måste spridas, säger han.

Jörgen Hägglund. Foto: Privat

Under kvällen får deltagarna tips och råd om hur de bör tänka och agera i olika situationer där företaget – och de själva som företagare – riskerar att utsättas för risker, många gånger kopplade till den organiserade brottsligheten. Ett av tipsen är just att ta råd och stöd av sin revisor eller rådgivare.

Eventet ”Oväntat besök” är bara ett av många som Revisionskonsulterna J Hägglund ordnar. Det mest populära eventet är på temat starta eget.

– Vi ordnar ett fyrtiotal event om året, och vi märker att vår satsning är mycket uppskattad, säger Jörgen Hägglund.

Eventen riktar sig inte bara till befintliga kunder, utan även till övriga företagare och privatpersoner. För Revisonskonsulterna J Hägglund handlar det inte bara om att bibehålla goda relationer med befintliga kunder utan att dela med sig av information i viktiga frågor och på så sätt bygga upp kontakter med potentiella kunder.

– Om du inte är kund hos oss men har varit här på ett event så är det mer troligt att du kontaktar oss den dagen du behöver hjälp med något, därför är eventen en viktig del i vår marknadsföring, säger Jörgen Hägglund.

Taggar: den goda idén revision

Text: Charlotta Marténg

charlotta.marteng@far.se
ANNONS
Far Online

Fika med Susanne Tillqvist: ”Många företag uppfattar sig vara jämställda när det i själva verket är tvärtom”

6 april, 2020 Susanne Tillqvist från WizWomen stakar ut vägen för en mer jämställd och hållbar bransch.

Han leder Sveriges största startup

3 april, 2020 Med ett egenutskrivet recept tar sig Ola Gunnarsson an rollen som VD för Aspia.

Tänka kundvärde ett måste i konsultens roll  

2 april, 2020 "Redovisnings- och lönekonsulter behöver gå mer mot den coachande rådgivarens roll och fokusera på kundvärdet."

Ny HD-dom om mutbrott – var går gränsen?

1 april, 2020 HD har avgjort ett uppmärksammat mål om mutor. IMM samt auktoriserade revisorn Helena Adrian kommenterar.

Välj livsstil – sedan jobb

31 mars, 2020 Roger Zinders har inte låtit jobbet styra hur han lever eller var han bor.

REDO för delat ledarskap

30 mars, 2020 Arbetar nästan helt digitalt och har vuxit från tre till fjorton personer på tre år.

 Upp