Kristofer Hedlund

Digital satsning gav fler kunder

15 mars, 2016

På Maroni Redovisningsbyrå får kunderna sina rapporter och bokslut på usb-minnen. Papper produceras inte längre och det som tidigare var förråd är i dag ombyggt till kontor.

Redan för flera år sedan tog Maroni klivit in i den digitala världen, det steg många byråer i dag är på väg att ta. Och satsningen har varit lyckad. Digitaliseringen och ett hållbarhetstänk har lett till ökad omsättning och fler kunder.

– Framför allt revisorerna vi samarbetar med har varit lyriska, och kunderna har också tyckt att det blivit bra. Många av våra kunder är yngre som driver mindre företag och de vill enkelt kunna komma åt sitt material i realtid, säger Marzena Blomqvist, grundare av Maroni Redovisningsbyrå.

Läs mer om Maroni i Balans nr 4/2016.

Text: Charlotta Marténg

charlotta.marteng@far.se
  • Steg för steg – rekrytera rätt till egna byrån

    14 juni, 2021 Jonny Boström har presenterat sin satsning. Nyckeln till framgångsrik byrå? Hitta rätt medarbetare och kunder.

    Sena skattedeklarationer beläggs med förseningsavgift

    11 juni, 2021 Lämnas skattedeklarationen in efter 15 juni kommer Skatteverket att ta ut förseningsavgift.

    ”Revisorer och rådgivare bör hålla koll på globala bolagsskatten”

    11 juni, 2021 G7-länderna har kommit överens om strukturen för en global bolagsskatt.

    Ny ordförande med skatt på agendan

    10 juni, 2021 Här är de hetaste skattefrågorna. Balans intervjuar Peter Lindstrand, ny ordförande i FAR:s Strategigrupp Skatt.

    Vill du bli kvalitetskontrollant?

    9 juni, 2021 Nu söker FAR:s kvalitetsnämnd för revisionsverksamhet kvalitetskontrollanter - framför allt i Stockholmsområdet.

    Avhandling: ”Inflytande kan ske på många olika sätt”

    8 juni, 2021 Elina Malmström: Idén att forska på revision ur mindre byråers perspektiv mötte ointresse och motstånd.

     Upp