Foto: Kristofer Hedlund

Digital satsning gav fler kunder

15 mars, 2016

På Maroni Redovisningsbyrå får kunderna sina rapporter och bokslut på usb-minnen. Papper produceras inte längre och det som tidigare var förråd är i dag ombyggt till kontor.

Redan för flera år sedan tog Maroni klivit in i den digitala världen, det steg många byråer i dag är på väg att ta. Och satsningen har varit lyckad. Digitaliseringen och ett hållbarhetstänk har lett till ökad omsättning och fler kunder.

– Framför allt revisorerna vi samarbetar med har varit lyriska, och kunderna har också tyckt att det blivit bra. Många av våra kunder är yngre som driver mindre företag och de vill enkelt kunna komma åt sitt material i realtid, säger Marzena Blomqvist, grundare av Maroni Redovisningsbyrå.

Läs mer om Maroni i Balans nr 4/2016.

Text: Charlotta Marténg

charlotta.marteng@far.se
Annons
Far Online

Förtroendet A och O i relationen med kunden

6 juli, 2020 "Auktorisationen tillför ett stort värde för kunden".

”Det är tuffa tider – men de gynnar oss”

3 juli, 2020 Auktoriserade revisorn Carl-Magnus Falk bakom nytt webbaserat boksluts- och årsredovisningsprogram som ska revolutionera redovisningen.

7 nyheter på hållbarhetsområdet

1 juli, 2020 Taxonomier, handlingsplaner, förordningar och direktiv. Och vad är egentligen New Green Deal?

Har lagkraven höjt kvaliteten? – så svarar hållbarhetsexperterna

30 juni, 2020 Sveriges större bolag har krav på sig att hållbarhetsrapportera. Frågan är om det höjt redovisningskvaliteten.

Hållbarhetsspecialisterna hyllar EU:s taxonomi

29 juni, 2020 EU:s kommande taxonomiförordning kan vara första steget mot ett IFRS för icke-finansiell information.

”Ju mer man ger desto mer får man tillbaka”

26 juni, 2020 En byrå som hjälper andra blir del av attraktionskraften i kampen om bra medarbetare.

 Upp