Foto: Kristofer Hedlund

Digital satsning gav fler kunder

15 mars, 2016

På Maroni Redovisningsbyrå får kunderna sina rapporter och bokslut på usb-minnen. Papper produceras inte längre och det som tidigare var förråd är i dag ombyggt till kontor.

Redan för flera år sedan tog Maroni klivit in i den digitala världen, det steg många byråer i dag är på väg att ta. Och satsningen har varit lyckad. Digitaliseringen och ett hållbarhetstänk har lett till ökad omsättning och fler kunder.

– Framför allt revisorerna vi samarbetar med har varit lyriska, och kunderna har också tyckt att det blivit bra. Många av våra kunder är yngre som driver mindre företag och de vill enkelt kunna komma åt sitt material i realtid, säger Marzena Blomqvist, grundare av Maroni Redovisningsbyrå.

Läs mer om Maroni i Balans nr 4/2016.

Text: Charlotta Marténg

charlotta.marteng@far.se
Annons
FAR Online

PwC:s nya vd brinner för ledarskap

18 november, 2019 Sofia Götmar-Blomstedt tillträder som ny vd för PwC Sverige 1 juli. Här är hennes prioriteringar.

RPA införs i fler företags affärsprocesser

15 november, 2019 Enligt Mårten Sellgren och Fredrik Oscarson, partner på Deloitte, sker ett genombrott i år.

Frias från skadeståndsansvar i samband med rådgivning

12 november, 2019 Hovrätten dömde advokatbyrån till skadestånd, men Högsta domstolen friade.

Hon upplevde företagens Brexit-problem inifrån

8 november, 2019 Skatterådgivaren Ida Lejerdals arbete för PwC i London gav en nära inblick i företagens Brexit-frågor.

Experten reder ut: K3 på frivillig basis

5 november, 2019 Ska mindre företag som tillämpar K2 övergå till K3? Eva Törning reder ut.

Etiken är eftersatt på universitetens redovisningskurser

4 november, 2019 Etik är ett eftersatt område inom universitetskurserna i redovisning.

 Upp