Foto: Kristofer Hedlund

Digital satsning gav fler kunder

15 mars, 2016

På Maroni Redovisningsbyrå får kunderna sina rapporter och bokslut på usb-minnen. Papper produceras inte längre och det som tidigare var förråd är i dag ombyggt till kontor.

Redan för flera år sedan tog Maroni klivit in i den digitala världen, det steg många byråer i dag är på väg att ta. Och satsningen har varit lyckad. Digitaliseringen och ett hållbarhetstänk har lett till ökad omsättning och fler kunder.

– Framför allt revisorerna vi samarbetar med har varit lyriska, och kunderna har också tyckt att det blivit bra. Många av våra kunder är yngre som driver mindre företag och de vill enkelt kunna komma åt sitt material i realtid, säger Marzena Blomqvist, grundare av Maroni Redovisningsbyrå.

Läs mer om Maroni i Balans nr 4/2016.

Text: Charlotta Marténg

charlotta.marteng@far.se
Far Online

Tänka kundvärde ett måste i konsultens roll  

2 april, 2020 "Redovisnings- och lönekonsulter behöver gå mer mot den coachande rådgivarens roll och fokusera på kundvärdet."

Ny HD-dom om mutbrott – var går gränsen?

1 april, 2020 HD har avgjort ett uppmärksammat mål om mutor. IMM samt auktoriserade revisorn Helena Adrian kommenterar.

Välj livsstil – sedan jobb

31 mars, 2020 Roger Zinders har inte låtit jobbet styra hur han lever eller var han bor.

REDO för delat ledarskap

30 mars, 2020 Arbetar nästan helt digitalt och har vuxit från tre till fjorton personer på tre år.

Tillfällig lag ska underlätta bolagsstämmor

26 mars, 2020 Regeringen agerar nu för att bolags- och föreningsstämmor ska kunna genomföras.

Revisorsprovet i maj skjuts fram

25 mars, 2020 Vårens revisorsexamen senareläggs till 18-19 augusti 2020. Det meddelade RI i dag.

 Upp