Foto: Kristofer Hedlund

Digital satsning gav fler kunder

15 mars, 2016

På Maroni Redovisningsbyrå får kunderna sina rapporter och bokslut på usb-minnen. Papper produceras inte längre och det som tidigare var förråd är i dag ombyggt till kontor.

Redan för flera år sedan tog Maroni klivit in i den digitala världen, det steg många byråer i dag är på väg att ta. Och satsningen har varit lyckad. Digitaliseringen och ett hållbarhetstänk har lett till ökad omsättning och fler kunder.

– Framför allt revisorerna vi samarbetar med har varit lyriska, och kunderna har också tyckt att det blivit bra. Många av våra kunder är yngre som driver mindre företag och de vill enkelt kunna komma åt sitt material i realtid, säger Marzena Blomqvist, grundare av Maroni Redovisningsbyrå.

Läs mer om Maroni i Balans nr 4/2016.

Text: Charlotta Marténg

charlotta.marteng@far.se
Annons
Far Online

3 saker att tänka på inför anställningsintervjun

18 september, 2020 Balans har frågar fem stora byråer om vad framgångsrika kandidater bör tänka på inför anställningsintervjun.

Hon är ny ordförande i FAR

18 september, 2020 Åsa Lundvall, EY, är ny ordförande i FAR. Det här är hennes tre fokusområden.

WinWin vinnare Årets framtidsbyrå 2020

17 september, 2020 Innovativt ledarskap och en tydlig affärsmodell. Det gav WinWin Ekonomi segern i Årets framtidsbyrå 2020.

Niclas Hellman tilldelas CH Witts pris 2020

17 september, 2020 CH Witts pris 2020 går till Niclas Hellman. "Fullkomligt lysande" är juryns omdöme om artikeln.

”Yrkesstolthet är viktigt”

16 september, 2020 Sofia Berglin driver enmansbyrå: Lägga tiden på rätt saker efter egen planering de största fördelarna.

Ökad kompetens tack vare medlemskapet

14 september, 2020 På iRevision är icke-ordinarie medlemmar i FAR basmedlemmar. Något Göteborgsbyrån använ­der för att höja kompetensen.

 Upp