Robot på KPMG effektiviserar arbetet

2 juli, 2020

Mycket av rutinarbetet på KPMG sköts numera av en digital medarbetare, roboten LT-B. Det innebär att uppdragsadministrationen effektiviseras och att den årliga kundutvärderingen förenklas. Det skriver KPMG på webben. Robotens uppgifter sköts enligt förvalda regler.

– Det gör stor skillnad i vardagen för oss. Roboten har uthållighet och spar tid, både för konsulter och administratörer, säger Annafrida Alfredsson, ansvarig för KPMG:s Shared Service Center, vars uppdrag är att bygga och utveckla SSC till ett effektivt affärsstöd.

Annons
Far Online

Återvänder till revisorsyrket: ”En nystart”

9 juli, 2020 Ola Almquist lämnade jobbet som revisor för en tjänst som ekonomichef. Nu har han återvänt.

Så får din byrå godkänd utbildningsplan

8 juli, 2020 Revisorsinspektionen uppdaterar sin vägledning om godkännande av utbildningsplan - för att underlätta för byråerna.

Förtroendet A och O i relationen med kunden

6 juli, 2020 "Auktorisationen tillför ett stort värde för kunden".

”Det är tuffa tider – men de gynnar oss”

3 juli, 2020 Auktoriserade revisorn Carl-Magnus Falk bakom nytt webbaserat boksluts- och årsredovisningsprogram som ska revolutionera redovisningen.

7 nyheter på hållbarhetsområdet

1 juli, 2020 Taxonomier, handlingsplaner, förordningar och direktiv. Och vad är egentligen New Green Deal?

Har lagkraven höjt kvaliteten? – så svarar hållbarhetsexperterna

30 juni, 2020 Sveriges större bolag har krav på sig att hållbarhetsrapportera. Frågan är om det höjt redovisningskvaliteten.

 Upp