Redovisningsbyråer ökar på digital marknadsföring

30 september, 2019

Redovisningsbyråerna satsar allt mer på digital marknadsföring via webben och sociala medier. Det visar undersökningen 2019 Marketing Budget Benchmark Study från analysföretaget Hinge Research Institute och branschorganisationen Association for Accounting Marketing,

60 procent av 100 globalt verksamma redovisningsbyråer, med mer än tre miljarder dollar i sammanlagd omsättning, använder webbaserad digital marknadsföring, som sökmotoroptimering, SEO, sociala medier och onlinevideo, visar undersökningen.

Små, snabbväxande redovisningsbyråer har 30 procent högre marknadsbudget än större och etablerade sådana. Snabbväxarna spenderar nästan 42 procent mer på digital marknadsföring än de etablerade redovisningsbyråerna.

Annons
Far Online
Annons

”Ha inte för bråttom!”

29 maj, 2020 Testa dig fram! Det karriärtipsar Jessica Herrlin - byråledare Baker Tilly Halmstad.

5 frågor och svar om Reko kopplat till lön

28 maj, 2020 Är det bara auktoriserade lönekonsulter som ska följa Reko? Och hur är det med tystnadsplikten?

”Det går faktiskt att påverka systemet”

27 maj, 2020 Helene Agélii, NRF: Internationell standardsättning är en tungrodd process. Men den går att påverka.

ISA är en global produkt medan IFRS är en europeisk

27 maj, 2020 Det finns både likheter och skillnader i hur redovisningsstandarder respektive revisionsstandarder kommer till.

Bokföringsnämnden – ingen vanlig myndighet

27 maj, 2020 Hur styrs Bokföringsnämnden? Balans intervjuar Bokföringsnämndens kanslichef Stefan Pärlhem.

Vem styr över reglerna?

26 maj, 2020 En resa genom maskineriet som tröskar fram lagarna och reglerna för revisions- och rådgivningsbranschen.

 Upp