Redovisningsbyråer ökar på digital marknadsföring

30 september, 2019

Redovisningsbyråerna satsar allt mer på digital marknadsföring via webben och sociala medier. Det visar undersökningen 2019 Marketing Budget Benchmark Study från analysföretaget Hinge Research Institute och branschorganisationen Association for Accounting Marketing,

60 procent av 100 globalt verksamma redovisningsbyråer, med mer än tre miljarder dollar i sammanlagd omsättning, använder webbaserad digital marknadsföring, som sökmotoroptimering, SEO, sociala medier och onlinevideo, visar undersökningen.

Små, snabbväxande redovisningsbyråer har 30 procent högre marknadsbudget än större och etablerade sådana. Snabbväxarna spenderar nästan 42 procent mer på digital marknadsföring än de etablerade redovisningsbyråerna.

Annons
Annons

Myndighetssatsning mot välfärdsbrottslighet

22 oktober, 2019 Myndigheterna arbetar allt närmare varandra för att bekämpa brott mot välfärdssystemen. 

FAR:s disciplinnämnd får färre anmälningar

22 oktober, 2019 Antalet anmälningar till FAR:s disciplinnämnd har minskat betydligt, visar en sammanställning.

Stor potential i digital ekonomisk rapportering

18 oktober, 2019 Digital rapportering får ett genombrott i år, spår Björn Rydberg, EY, samt XBRL Sweden.

SBO-rapportering gynnar revision av europeiska banker

17 oktober, 2019 SBO-rapportering leder till öppnare och mer meningsfulla revisioner i europeiska banker.

Deskjockeys har Norden som spelplan

14 oktober, 2019 Deskjockeys från Sverige öppnar kontor i Helsingfors med målet att bli nordiska digitala specialister.

 Upp