Grant Thornton redovisar ökad kundnöjdhet

23 juni, 2021

Grant Thornton ökar omsättningen med två procent, är branschledande med 36 procent kvinnor bland delägarna, något Balans tidigare skrivit om här, samt redovisar att 9 av 10 kunder är nöjda med hur arbetet under pandemin har fungerat. Det är några av punkterna i företagets integrerade års- och hållbarhetsredovisning för verksamhetsåret 2020/21, som framförs i ett pressmeddelande.

Anna Johnson, VD Grant Thornton, passar även på att hylla medarbetarnas insatser.

– Inget av allt detta hade varit möjligt utan en extraordinär flexibilitet från alla medarbetare. Jag är därför väldigt glad över att ägarna valt att dela ut en gratifikation till alla medarbetare, säger hon i en kommentar.

  • Rapportering: ”Det är dags att ta i hand”

    2 juli, 2021 EU:s gröna omställning av ekonomin innebär att hållbarhetsexperterna och redovisningsspecialisterna nu måste samarbeta.

    Modernisering av bokföringslagen – viktigaste punkterna

    2 juli, 2021 En modernisering av bokföringslagen har länge varit på tapeten. Nu har utredningen lämnats till regeringen.

    RI:s nya chefsrevisor: ”Ska inte pilla i detaljer”

    1 juli, 2021 Anna-Karin Brusk Rönnqvist är ny chefsrevisor på Revisorsinspektionen (RI) från 1 juli.

    ”Låt korttidsstödet komma till den nytta som avsågs från början”

    1 juli, 2021 Korttidsstödet har kantats av allvarliga problem - menar Åsa Lundvall och Karin Apelman från FAR.

    ISQM närmar sig – det här ska du ha koll på

    30 juni, 2021 ISQM innebär ett nytt sätt att hantera kvalitetsfrågor på revisionsbyråer.

     Upp