EY och KPMG nominerade till employer branding-pris

9 december, 2020

Två av de stora branschbyråerna, EY och KPMG, slåss om att kamma hem utmärkelsen Årets employer branding-företag på Employer Branding Awards 2021.

”Ett fantastiskt roligt erkännande!”, skriver KPMG-VD:n Patrik Anderbro på LinkedIn.

– Att jobba ska vara kul! Teamkänsla är a och o hos oss, det är så vi bygger framtidens arbetsplats, kommenterar EY:s VD Anna Svanberg på tävlingens sajt.

Priset syftar till att uppmärksamma employer branding-arbete på individ- och organisationsnivå som har gjort avtryck gentemot gruppen young professionals i Sverige. Priset vanns av BDO senast det begav sig, men den här gången är företaget inte nominerade.

  • Nyexade ekonomer populära på arbetsmarknaden

    21 september, 2021 Ekonomer som tagit examen får lätt jobb. Nära hälften får arbete innan avslutade studier.

    Höstbudgeten: ”Rådgivare bör följa utvecklingen”

    20 september, 2021 Dessa är fokusområden i höstbudgeten och så ska du som rådgivare tänka inför 2022.

    Fika med Cristina Trenta: ”Behövs en mer hållbar skattelagstiftning”

    17 september, 2021 Det finns flera starka kopplingar mellan hållbarhet och skatter menar Cristina Trenta, forskare, Örebro universitet.

    ”När börsvärdet påverkas blir det tryck i frågan”

    14 september, 2021 Ett nytt lagförslag från EU tvingar fram ökad transparens på skatteområdet.

    ”Hållbarhet lika stort som digitaliseringen”

    14 september, 2021 Redovisningskonsulternas roll förändras i takt med att hållbarhetsrapportering blir allt viktigare.

     Upp